Jawabanmu

Jawaban paling cerdas!
2014-03-24T20:46:09+07:00
Asas lex superior derogat legi inferior adalah jika teradapat undang-undang yang baru maka undang-undang yang lama menjadi tidak berlaku

asas restitio in integrum adalah keseimbangan pada masyarakat yang terganggu harus dipulihkan pada keadaan semula
2 5 2
2014-03-24T20:47:09+07:00
Asas lex superior derogat legi inferior yaitu suatu asas uu dimana jika ada 2 uu yg mengatur objek yg sama maka uu yg lebih tinggi yg berlaku sedangkan uu yg lbh rndh tdk mengikat