Jawabanmu

Jawaban paling cerdas!
2014-03-23T17:15:31+07:00

Unsur seni:
1.Garisan
2.Rupa
3.Bentuk
4.Jalinan


Unsur-Unsur Seni Rupa 

1.Garis
2.Bidang
3.Ruang
4.Warna
5.Tekstur
6.Bentuk
7.Gelap Terang (cahaya)
2014-03-23T17:18:38+07:00
Unsur seni yaitu:
garisan = satu deretan titik yang bersambung-sambung yang mempunyai jarak tertentu
rupa = hasil pertemuan titik hujung dengan titik mula
bentuk = mempunyai keluasan, ketinggian, jisim dan lebih daripada satu permukaan
ruang =  kawasan kosong di sekeliling objek, jarak antara dua objek, atau rongga dalam sesuatu objek.
jalinan = kesan yang terdapat pada permukaan sesuatu benda
warna = memberi pengaruh kejiwaan (fungsi psikologis), seperti warna hijau dan putih dalam kedokteran memberikan perasaan tenang.