Tolong ubah puisi di bawah menjadi teks eksplanasi




Dalam Gelombang

Alun bergulung naik meninggi,

Turun melembah jauh ke bawah.

Lidah ombak menyerak buih,

Surut kembali di air gemuruh.

Kami mengalun di samud’raMu,

Bersorak gembira tinggi membukit.

Sedih mengaduh jatuh ke bawah,

Silih berganti tiada berhenti.

Di dalam suka di dalam duka,

Waktu bahagia waktu merana,

Masa tertawa masa kecewa,

Kami berbuai dalam nafasMu,

Tiada kuasa tiada berdaya,

Turun naik dalam ’namaMu.

2
dalam gelombang...
tolong bantu yaa
insya allah q bantu tpi klo bsa???
ni dalam gelombang za apa dalam gelombang tsunami??
entah..it kn yg makna ne ttg kehidupan manusia it to..??

Jawabanmu

2014-03-11T14:40:13+07:00
Buat gambarannya dulu bru bkin ke teks.
Jawaban paling cerdas!
2014-03-11T14:58:16+07:00
Kmu harus buat ide pokoknya... terus.. kmu buat Peryataan umum,deretan penjelas dam interpretasi... ithu adlh struktur peembuatan Teks Eksplanasi
1 5 1