Jawabanmu

Jawaban paling cerdas!
2014-09-12T13:37:13+07:00
2 aja yah :
1. Mulut manis hati nak baik,
Itulah amalan turun temurun;
Benda apa yang akan naik,
Apabila saja hujan turun.(payung)

2. 
Pergi umrah setiap tahun,
Moga sentiasa murah rezeki
Dalam batang ada daun,
Dalam daun ada isi?(lemang)
2 5 2
2014-09-12T13:39:39+07:00
Tuan puteri belajar menari
Tari diajar oleh Pak Harun
Kalua Tuhan bijak bestari
Apa yg naik tak pernah turun? Jawab : Umur

Bila kecil boleh ditiup,
Sudah besar jgnlah lagi,
Kalau tercucuk ia meletup,
Kalau terlepas terbangnya tinggi. Jawab : Balon

Tinggi duduk di atas sekali,
Bukan bulan bukan matahari,
Bila malam ia berseri,
Bila siang ia berganti. Jawab : Bintang