Jawabanmu

2014-09-11T20:44:30+07:00
Ya,alasannya karena pancasila merupakan satu kesatuan yang utuh dan saling berkaitan.

*SEMOGA MEMBANTU*.............
Jawaban paling cerdas!
2014-09-11T20:46:13+07:00
Iya, karena sila satu dengan sila yang lain saling jiwa menjiwai atau berkaitan satu sam lain. keterkaitan itu tidak dapat dipisah-pisahkan.
karena sila kesatu berkaitan dengan sila ke-2-3-4-5
sila kedua berkaitan dengan sila ke-1-3-4-5
sila ketiga berkaitan dengan sila ke-1-2-4-5
sila keempat berkaitan dengan sila ke-1-2-3-5
sila kelima berkaitan fengan sila ke-1-2-3-4
nah, sila-sila tersebut sangat berkaitan erat dengan sila-sila yang lain.
2 5 2