Jawabanmu

2014-09-10T15:37:31+07:00
                               HARIMAU
sungguh namamu sangat membuat kami mengatakn wow
si raja hutan yg gagah perkasa
yg jika memimpin rakyat aman sentosa
tetapi jika ia pergi mencari mangsa
semua orang taku kepadanya
sikapnya yg diam namun berwibawa
menjadikan dia pwnguasa laksana hutan dunia

Jawaban paling cerdas!
2014-09-10T15:40:58+07:00
Harimau muda harimau perkasa,
Tangkas di pandang memikat mata yang memandang,
Harimau muda kekal di hati,
Dengan semangat juang yang tinggi, Kejayaan itu pasti akan kita kecapi,
Kalah atau menang tidak di peduli
Usaha dan semangat harus lipat gandakan lagi,
Doa dari kami mengiringi agar langkah mu lebih berani,
Berlari lah kau berlari,
Gegarkan gawang lawan mu nanti,
Usah di gentar kata-kata benci,
Jadi kan ia pemangkin semangat diri,
Dengan semangat Malaysia Boleh ini aku yakin kejayaan pasti jua kita miliki,
Harimau muda mengaum lagi,
Suaranya kini lantang dan di geruni,
Kelibatnya kini tak di pandang sepi lagi,
Majulah terus maju pasukan hari muda ku,
Teruskan perjuangan mu untuk hari ini dan masa depan nanti,


1 5 1