Jawabanmu

Jawaban paling cerdas!
2014-09-04T20:52:52+07:00
PANTUN JENAKAOh bulan kemana bintangAtas pucuk kayu araOh tuan kemana hilangDalam bilik anak dara
Atas pucuk kayu araLebat daunnya pokoknya rindangHilang kedalam bilik nak daraCuma meminta rokok sebatang
Ambil segulung rotan sagaSudah diambil mari diurutDuduk termenung harimau tuaMelihat kambing mencabut janggut
Sudah diambil mari diurutDiurut dibawah pokok senaMelihat kambing mencabut janggutGajah pula mengorek telinga
Ambilkan bilah pokok senaJadikan lata tempat berhandaiAndaikan gajah korek telingaGiliran buaya hajat berinai
Jadikan lata tempat berhandaiTerbang sekawan burung belibisGiliran buaya hajat berinaiPipit pula membilang tasbih
Ambil sejimpit beras dan bertihDitabur penawar merubah nasibAndaikan pipit membilang tasbihTafakur elang membaca ratib
Ditabur penawar merubah nasibNasib baik bukan sebarangTafakur elang membaca ratibMelihat sitikus mengasah parang
Janda berhias merambah karangSirih kuning disangka seraiMelihat tikus mengasah parangDatang kucing meminta damai

nyohhh .. 
jadiin terbaik dong 
1 5 1
2014-09-04T21:24:19+07:00