Jawabanmu

2014-02-07T20:37:26+07:00
Letak geografisnya diantara benua Australia dan bnua asia dan diantara smudra hindia dan pasifik.

Jawaban paling cerdas!
2014-02-07T20:39:55+07:00
~Letak geografis Indonesia adalah posisi keberadaan negara Indonesia berdasarkan letak dan bentuknya dimuka bumi. Menurut letak geografisnya, Indonesia berada diantara dua benua (Benua Asia dan Benua Australia) dan dua samudera (Samudera Hindia dan Samudera Pasifik) 
~Khatulistiwa ialah satu bulatan khayalan yang dilukis pada separuh jarak antara kedua-dua khutub planet atau objek astronomiyang lain. Garis bulatan ini membahagikan planet menjadi dua bahagian, iaitu Hemisfera Utara dan Hemisfera Selatan. Menurut takrif, garisan lintang khatulistiwa ialah 0°. Panjangnya khatulistiwa Bumi ialah kira-kira 40,075.0 kilometer, atau 24,901.5 batu.