Temen-Temen Maaf mau tanya maksutnya ini apa ya?
sya Dapet dari Sam Email!!
Nih Kalimatnya!

Akram Ke 19 Jun My Dear,

I
know this proposal letter might be a pleasant surprise to you as we
don't know ourselves before. I am a Congolese born 25 years ago, now
seeking asylum in Dakar Senegal under (UNHCR). I contacted you as a
cause of my serious search for a reliable and trust worthy person that
can handle such a confidential transaction of this nature.

My
Late father former associate minister of immigration, but was
assassinated by the rebels during the recent civil war and properties
destroyed, but I narrowly escaped with some very important documents of
(US$5.5M) Five Point Five Million U.S Dollars deposited by my late
father in a high financial company here in Dakar Senegal under.

However,
I seek with the problem of securing a trust worthy foreign personality
like you to help me transfer this money pending when I will come over to
your country for us to meet for investment of the money. Furthermore, I
only want this to be done this way because your country is politically
stable for any profitable investment, and I also want to add here that
if accepted by you, you will serve as the original beneficiary of the
money.

I feel confidence therefore, to introduce this offer to
you. For your participation and all your assistance regarding this
transfer, I have decided to give you 15% of the total money. Therefore,
you are requested to furnish me back immediately you receive this
request to transfer this money from Dakar Senegal to your country
resident account or any account of your interest.

On commencement
of this transaction I want to let you understand that the future of
myself depends solely on this money. So please keep this business to
yourself only to avoid raise eye brow of any third party.

I am eagerly expecting your urgent response.

Yours Sincerely,

Akram.
Balas, Balas Semua atau Teruskan | Lebih lanjut

1
km kenal sama org yg ngirim ini?
gk tuh spam dari yahoo

Jawabanmu

2014-06-28T11:04:15+07:00

Ini adalah Jawaban Tersertifikasi

×
Jawaban tersertifikasi mengandung isi yang handal, dapat dipercaya, dan direkomendasikan secara seksama oleh tim yang ekspert di bidangnya. Brainly memiliki jutaan jawaban dengan kualitas tinggi, semuanya dimoderasi oleh komunitas yang dapat dipercaya, meski demikian jawaban tersertifikasi adalah yang terbaik dari yang terbaik.
Dari yang aku mengerti, itu surat proposal dari seorang warga Kongo yang lahir 25 tahun yang lalu. Kamu dipercaya buat mengurus sebuah surat transaksi Rahasia. Dokumen itu  punya ayahnya. Tapi ayahnya udah meninggal karena tewas dibunuh pemberontak sipil baru2 ini. Dia bingung mau dia kemanain itu dokumen yg isinya uang sekita US $ 5.5M. Dia nyuruh kamu buat mengamankan uang itu. Dia mau transfer itu uang ke kamu. Nanti dia bakal ambil lagi langsung ke tempat tinggal kamu. Nanti kalau kamu mau, uangnya 15% buat kamu. 
dia mau supaya kamu mau menerima permintaan ini untuk mentransfer uang ini dari Dakar Senegal ke negara kamu, ke akun penduduk atau akun yang menarik perhatian kamu. dan dia harap kamu bisa menjaga rahasia itu dari pihak ke tiga atau mata-mata.
Dia sangat bersemangat mengharapkan respon cepat dari kamu.  



*pengertian aku sih gitu.
lha trus tuh beneran pa gmna?
ga tau :/
emang kamu punya akun bank diluar negri?
gk! aku mah masih klas 2 sma mna mungkin aku pnya!
haha... becanda, itu ulah orang jail aja kali
ok makasih jwabanya!