Jawabanmu

2014-05-29T21:48:17+07:00
- tebal-tipisnya senar
- setelan senar pada gitar
- bahan senar
- merk senar

mungkin kah tu benar???
maaf yg saya tanyakam bukan masalah seni musik melainkan mengenai gelombang bunyi.
Oh iya, ya.
Jawaban paling cerdas!
2014-05-29T21:50:15+07:00
1) *Panjang senar*, semakin panjang senar semakin rendah frekuensi yang dihasilkan.
2) *Luas penampang*, semakin besar luas penampang senar, semakin rendah frekuensi yang dihasilkan.
3)* Tegangan senar*, semakin besar tegangan senar semakin tinggi frekuensi yang dihasilkan.
4) *Massa jenis senar*, semakin kecil massa jenis senar semakin tinggi frekuensi yang
terimakasih banyak.
lanjitan terakhir :yang dihasilkan
oo iya hahaha makasihh...