Jawabanmu

Jawaban paling cerdas!
2014-05-27T18:59:18+07:00
PAHLAWAN TANPA LENCANA
Pagi yang indah deruan angin menerpa wajah
Dingin menyelimuti langkah penuh keikhlasan
Renungan hanya untuk sebuah kejayaan
Berfikir hanya untuk sebuah keberhasilan
Tiada lafaz seindah tutur katamu
Tiada penawar seindah senyuman mu
Tiada hari tanpa sebuah bakti
Menabur benih kasih tanpa rasa lelah
Hari demi hari begitu cepat berlalu
Tiada rasa jenuh terpancar di wajah mu
Semangat mu terus berkobar
Memberikan kasih sayang tiada rasa jemu
Jika engkau akan melangkah pergi
Ku tau langkahmu penuh pengorbanan
Jika dirimu telah tiada dirimu kan selalu di kenang
Kau adalah pahlawan tanpa lencana.
itu ttg guru ceritanya
terimakasih ya banyakk :D
iya.. jadiin jawaban terbaik dong haha=)) piss :Dv
2014-05-27T19:03:06+07:00
Kau petunjuk impian. Kau tuntun jalan hidup. Kau pahit namun berujung manis. Kau cerahkan pandangan hidupku. Menjadi seorang yang cerdas dan membanggakan. Kau harta 'tuk masa depan. Kau hadir dalam setiap bidang. Menunjuk mana benar mana salah. Kau tersirat dalam setiap pengalaman. Karenamu.. Kudidik agar pintar. Kudibimbing agar benar. Namun.. Kadang-kadang kusia-siakan dirimu. Demi sebuah kesenangan sesaat. Pendidikan.. Kau bekal cita-citaku. Maaf kalau jelek (: Semoga membantu (:
tanpamu aku tak kan mempunyai bakat. tanpamu sama saja aku menyianyiakan peluang hidupku .terima kasih atas semuanya .