Jawabanmu

Jawaban paling cerdas!
2014-05-20T13:54:47+07:00
                           bukan hanya sekedar pahlawan

Pagi yang indah deruan angin menerpa wajah
Dingin menyelimuti langkah penuh keikhlasan
Renungan hanya untuk sebuah kejayaan
Berfikir hanya untuk sebuah keberhasilan
Tiada lafaz seindah tutur katamu
Tiada penawar seindah senyuman mu
Tiada hari tanpa sebuah bakti
Menabur benih kasih tanpa rasa lelah
Hari demi hari begitu cepat berlalu
Tiada rasa jenuh terpancar di wajah mu
Semangat mu terus berkobar
Memberikan kasih sayang tiada rasa jemu
Jika engkau akan melangkah pergi
Ku tau langkahmu penuh pengorbanan
Jika dirimu telah tiada dirimu kan selalu di kenang
Kau adalah pahlawan tanpa lencana.
2 4 2
2014-05-20T13:59:40+07:00
Pahlawan....
engkaulah yang menyelamatkan negri ini
jiwa dan ragamu siap engkau korbankan
keikhlasan mu merebut bangsa ini membuat mu dikenang selamanya
terima kasih pahlawan ku....