Berat badan Alvin 5 kg lebih dari berat badan Bobi. Berat badan Bobi lebih berat 15 kg daripada berat badan Cica. Jika jumlah berat badan mereka 95 kg, berat badan Alvin adalah.... kg

2
dik :A=5+b, B=15+C, C
A+B+C=95, 5+(15+C)+15+C+C=95 >>> 35+3C=95 >>> 35-95=-3C >>> -60=-3c >>> -60/-3=C, maka C=20..... berat bdn alvin=5+(15+c) >>> 5+(15+20)=5+35= 40

Jawabanmu

2014-04-27T08:39:22+07:00
Jawaban paling cerdas!
2014-04-27T09:28:25+07:00
 Alvin 5+(15+x)
Bobi 15+x
cica x
jumlah 95 kg

5+15+x+15+x+x=95
35+3x=95
3x=60
x=20

Alvin= 5+15+x
      = 5+15+20= 40kg
2 4 2