Jawabanmu

Jawaban paling cerdas!
2014-04-09T18:19:59+07:00
kedaulatan kedalam maksudnya, negara mempunyai kedaulatan untuk mengatur dan mengurusi urusan dalam negerinya sendiri.
kedaulatan keluar, negara mempunyai kedaulatan sendiri untuk menjalin kerjasama dgn negara lain

1 5 1
2014-04-09T18:20:29+07:00
Kedaulatan ke dalam: mengurusi urusan negara tanpa campur tangan negara lain
kedaulatan ke luar: menerima bentuk kerja sama dari negara lain