Jawabanmu

2016-11-24T23:52:48+07:00
Paguneman adalah istilah di dalam bahasa Sunda yang artinya adalah percakapan atau dialog antara dua orang atau lebih. Paguneman dapat bersifat resmi dan tidak resmi. Contoh paguneman yang resmi adalah seperti diskusi, atau dalam bahasa Sunda disebut sawala, sedangkan paguneman yang tidak resmi contohnya adalah obrolan atau percakapan antar teman atau dengan orang tua.

Di dalam suatu paguneman ada beberapa aturan yang perlu diperhatikan, seperti antara lain pelan atau kerasnya suara, tinggi atau rendahnya suara, pilihan kata yang disesuaikan dengan lawan bicara, serta penjiwaan untuk memastikan pesan dapat tersampaikan dengan baik. Contoh paguneman dalam bahasa Sunda adalah :

Nyieun Karajinan

Amir : Pan urang teh aya tugas sakola kudu nyieun karajinan, kumaha aya nu boga usul ?.
Beni : Kumaha lamun nyieun tempat tissue tina kertas koran urut ?.
Caca : Enya bener eta alus, naha sabaraha urang kitu sa kelompokna ?.
Beni : Pan kudu tiluan, jadi pas urang tiluan, kuring, Beni jeung Caca.
Caca : Enya atuh, iraha jeung rek di mana nyieunna eta karajinan teh ?.
Amir : Alusna mah nyieunna isukan wae, pan kudu dikumpulkeun minggu hareup, jadi aya waktu keur nge-cet jeung moe eta karajinan. Ari tempatna mah di imah kuring oge hayu.
Caca : Enya atuh alus di imah Amir, ambeh leuwih deukeut ti imah kuring jeung ti imah Beni, Naon wae atuh anu diperlukeunnana ?.
Amir : Nya paling age masing-masing mawa koran urut, jeung udunan lima rebuan keur meuli tipung aci jeung bahan-bahan nu lainna.
Beni : Enya atuh nya urang langsung wae isukan balik ti sakola ka imah Amir.
1 5 1