Jawabanmu

Jawaban paling cerdas!
2014-03-26T17:43:03+07:00
1.    Bersifat objektif dan sahih, iaitu bukan tanggapan atau agakan
2.    Mempunyai unsur penilaian, iaitu pandangan berkaitan perkara atau isu yang hendak dilaporkan
3.   
Mempunyai unsur ilmiah, empirikal dan konkrit, misalnya laporan hasil kajian

4.   
Disertakan gambar, foto, jadual, atau graf bagi memudahkan gambaran minda dan pemahaman pembaca

5.   
bahasa yang ringkas dan padat.
6.    Disertakan gambar, foto, jadual, atau graf bagi memudahkan gambaran minda dan pemahaman pembaca
7.   
bahasa yang ringkas dan padat


ka jadikan jawaban yg terbaik ya
7 3 7
2014-03-26T17:44:06+07:00
Ciri ciri laporan berita 1. publisitas, 2. aktual, 3. objektif, 4. menarik...:)
3 2 3